Pe data de 22 Mai 1980 s-a lansat jocul Pac-Man, inițial în Japonia sub numele de PUCKMAN, fiind în acea eră un joc de tip ”arcade”, după care a fost introdus și pe piața Americană în Octombrie, același an.

La început nu se aștepta ca jocul să fie un mare succes, mai ales datorită concepției de bază. Toru Iwatani, creatorul jocului a dorit un joc diferit de cele existente în acea eră, piața fiind dominată de jocurile tip ”Space Invaders”. Iwatani a dorit un joc care să conțină violență redusă, țintind nu doar bărbații dar și femeile și copii. Astfel, el a pornit de la o idee diferită, creând caracterul mâncăcios și fantomele colorate Blinky, Pinky, Inky și Clyde, care au fost adăugate ulterior în timpul dezvoltării.

Așa cum și Iwatani a recunoscut, cea mai mare provocare a fost programarea comportamentelor fantomașelor, deoarece fiecare se comportă diferit: unul pur și simplu urmărește jucătorul, două încearcă să atace jucătorul din față, iar a patra urmărește jucătorul după care își schimbă cursul brusc.

Această inteligență artificială este unul destul de complex, admirabilă chiar și în ziua de azi. Poate că nu ni se pare mare lucru, comparativ cu jocurile moderne însă, aceasta a fost programată pe când PC-urile practic nici nu existau!

Fiind unic în era sa popularitatea jocurului a început să crească încontinuu, fiind arhicunoscut chiar și în ziua de azi. Se poate găsi în foarte multe forme, inclusiv ca jocuri pentru PC dar și telefoane, iar adictivitatea către Pac-Man nu a scăzut nici după 39 de ani! Mai mult, Google a decis să sărbătorească aniversarea de 30 de ani (acum 9 ani!) cu primul Google Doodle interactiv, cu care te puteai juca. Conform unor studii făcute de către o firmă de time management, această decizie a cauzat pierderea a 4.8 milioane de ore de lucru, ceea ce a însemnat 120,483,800 de dolari de productivitate pierdută. Luând acestea în considerare, poate că nu ar trebui să menționăm... însă acest doodle încă se poate juca și astăzi.