Politica de retur

Vreau să renunț la un produs cumpărat!

Ca persoană fizică ai dreptul de a denunța unilateral contractul la distanță fără justificare, în termen de 14 zile calendaristice de la preluarea coletului. Legislația cu privire la returnarea produselor achiziționate prin contract la distanță este reglementată prin Legea nr. 449/2003, modificată și completată conform OUG 34/2014 respectiv OG 9/2016 și OUG nr. 140/2021.

În cazul persoanelor juridice, ne rezervăm dreptul de a accepta returul produselor și constituirea contravalorii acestora ca avans marfă pentru comenzi viitoare sau de a nu da curs solicitării de retur, deoarece persoanele juridice nu au calitate de consumator.

Ca să renunți la produsul achiziționat și să-ți primești banii înapoi, te încurajăm să alegi una din următoarele metode pentru o soluționare ușoară, rapidă și eficientă:

  • Poți completa cererea de retur (RMA) accesând secțiunea Garanție și retur în contul tău de utlizator.
  • Poți completa cererea de retur (RMA) și aici dacă nu ai cont de utilizator sau ai efectuat o comandă fără a crea un cont

Fiind cea mai eficientă metodă, încurajăm utilizarea cererii RMA, însă acesta nu are nicidecum un caracter obligatoriu. Prin urmare, ai dreptul de a denunța unilateral contractul la distanță în termen de 14 zile și prin alte metode, cum ar fi o declarație de intenție scrisă fie pe adresa de e-mail: service (around) pchouse (punct) ro, fie utilizând formularul de contact.

De îndată ce am înregistrat cererea, te vom contacta în cel mai scurt timp posibil. După recepția și verificarea produsului returnat, îți vom restitui contravaloarea acestuia în termenul legal de cel mult 14 zile lucrătoare.

Dorim să-ți reamintim că în urma denunțării unilaterale a contractului la distanță, atât costurile aferente returnării produsului cât și solicitarea ridicării produsului de către curier revin integral în sarcina consumatorului. Pe scurt, cheltuielile de returnare sunt suportate de consumator iar eventualele taxe de transport achitate la livrare nu se restituie. În caz contrar, ne rezervăm dreptul de a refuza a coletele trimise cu plata la destinatar.

Dacă nu preferi restituirea contravalorii produsului ci mai degrabă ai alege un produs diferit - cu plata diferenței după caz - te rugăm să specifici intenția ta într-un mesaj scris chiar în secțiunea Garanție și retur în contul tău de utilizator (sau aici dacă ai făcut comandă fără cont) prin accesarea cererii în cauză. Bineînțeles, în această situație costurile de transport revin complet în sarcina ta.

După completarea cererii RMA, tipul intervenției alese de tine se poate modifica prin accesarea cererii, disponibilă în secțiunea Garanție și retur (sau aici dacă ai făcut comandă fără cont). Modificarea din 'intervenție în garanție' în 'returnarea produsului' va fi acceptată numai dacă nu se depășește termenul de 14 zile calendaristice. 

ATENȚIE! Te rugăm să NU expediezi nici un produs fără să ne anunți în prealabil și fără primirea acceptului din partea noastră! Altfel, riști refuzarea coletului!

Condiții de returnare

Conform legislației în vigoare, consumatorul are dreptul de a denunța unilateral contractul la distantă în termen de 14 zile calendaristice, fără penalități și fără invocarea vreunui motiv. Singurele costuri care revin în sarcina consumatorului sunt cheltuielile directe de returnare a produselor.

Ai dreptul să testezi și să verifici produsele cumpărate online, în măsura care este necesară pentru a stabili natura, caracteristicile și modul de funcționare, cu condiția ca în timpul perioadei de retragere (14 zile), manipularea și inspecția produselor achiziționate să fie executată cu grija necesară.

Conform art. 14, alin. 3 din OUG 34/2014 legea prevede următoarele: consumatorul este responsabil în ceea ce privește diminuarea valorii produselor rezultată din manipularea acestora, diferit de ceea ce este necesar pentru determinarea naturii, caracteristicilor si funcționării acestora. Astfel consumatorul va fi responsabil pentru orice eventuală diminuare a valorii produselor, dacă se dovedește că devalorizarea a fost cauzată de manipularea necorespunzătoare.

Produsele se vor returna în aceeași stare în care au fost cumpărate sau livrate, împreună cu toate componentele, accesoriile/cadourile cu care au fost livrate, inclusiv manualul de utilizare (dacă este cazul).

În cazul produselor refurbished sau second hand recomandarea noastră este ca produsele să se returneze în ambalajul original, asigurând astfel condiții de transport cât mai optime.

În cazul produselor noi, cutia precum și ambalajul original al acestuia fac parte integrantă din produs. Prin urmare, se recomandă ca produsele noi să fie returnate cu ambalajul original nedeteriorat (fără etichete lipite pe acesta, fără tăieturi, julituri, rupturi etc.) și însoțite de toate accesoriile incluse. Altfel, returnarea unui produs fără ambalaj, sau cu ambalajul original incomplet sau deteriorat  (cu urme de uzură, zgârieturi, lovituri, carton șifonat și/sau rupt și/sau tăiat și/sau găurit și/sau ud și/sau cu urme de etichete, bandă adezivă, pix, marker etc.), cu accesorii sau documente însoțitoare lipsă, va duce la diminuarea valorii produselor.

În cazul produselor returnate în stare necorespunzătoare (deteriorări fizice, defecte, urme de uzură, zgârieturi, componente sau accesorii lipsă), care fac imposibilă vânzarea produsului la prețul original, ne rezervăm dreptul de a opri o sumă proporțională din valoarea produsului, cu scopul repunerii la vânzare ca produs desigilat sau recondiționat (în cazul produselor noi) sau grad B-C (în cazul produselor refurbished sau second hand). În această situație, se va rambursa doar suma rezultată în urma evaluării, pentru a compensa deprecierea suferită de produs.

Valoarea finală se stabilește în funcție de valoarea eventuelelor piese care trebuie înlocuite și a manoperei de recondiționare sau ca diferență dintre valoarea inițială a produsului și valoarea de revânzare a produsului folosit. Diminuarea valorii poate fi cuprins între 10-90% din valoarea inițială a produsului. Cuantumul sumei va fi comunicat către client după evaluarea și aducerea la o formă comercială în vederea vânzării.

Nu vom accepta pentru retur produsele care prezintă modificări fizice, lovituri, ciobiri, șocuri, urme de folosire excesivă, șocuri mecanice/electrice, și/sau intervenții neautorizate, respectiv produsele cărora le lipsesc accesorii care nu pot fi înlocuite.

Ne rezervăm dreptul de a refuza acceptul returului în cazurile abuzive (returnări repetate).

Dacă ai achiziționat mai multe exemplare din același produs nou, asigură-te că doar un singur exemplar a fost desigilat. Returul restului produselor se acceptă doar dacă acestea au rămas sigilate. (în cazul produselor refurbished sau second hand nu se aplică).

Dacă produsul comandat a fost însoțit de un cadou,atunci se va returna și cadoul care a însoțit produsul respectiv.

Suma aferentă returului se rambursează exclusiv într-un cont bancar valid (în lei) deschis pe numele titularului de factură.

Există anumite categorii de produse care pot fi returnate doar cu sigiliul intact conform OUG 34/2014 art. 16 și includ, dar fără a se limita la următoarele produse:

  • Licențe neactivate furnizate pe suport tipărit (licențele preinstalate și ulterior activate de către client respectiv contravaloarea acestora nu se pot returna!)
  • Consumabile (cartuse, tonere, acumulatori, etc.)
  • Imprimante / multifuncționale / aparate de fax sau alte echipamente de birotică, ale căror cartușe / tonere au fost desigilate
  • Produse care după desigilare nu pot fi returnate din motive de proțectie a sănătății sau din motive de igienă (căști in-ear)

Categorii de produse care nu pot fi returnate deloc, conform OUG 34/2014 art. 16 și includ, dar fără a se limita la următoarele produse:

  • Licențe electronice, indiferent de starea activării
  • Produse confecționate după specificațiile prezentate de consumator sau personalizate în mod clar (extensii de garanție, servere non-standard)
  • Produsele care sunt susceptibile de a fi copiate, precum jocurile video
  • Produse care prezintă modificări sau urme vizibile de deteriorări datorate unor șocuri mecanice (lovituri, ciobiri, zgârieturi, etc), electrice (scurtcircuite, etc), termice (arsuri, îngheț, etc) sau urme de contact cu lichide sau alte substanțe chimice (oxidare, depuneri de impurități, solvenți) etc

Nu se restituie contravaloarea serviciilor prestate de SC Multiplan Electronics SRL (PC House) la cererea clientului, precum diagnosticare, testare, modificare, devirusare, salvare date, sau alte servicii.

Mențiuni

Îți atragem atenția, că fiecare colet este livrat de firma CARGUS și beneficiază de serviciul ”Verificare colet la livrare”. De aceea, te rugăm să verifici integritatea coletului și al conținutului acestuia în momentul preluării, iar în cazul coletelor sau produselor deteriorate, solicită imediat întocmirea unui proces verbal de constatare în prezența curierului. Reclamațiile ulterioare nu vor fi luate în considerare! Refuzul curierului de a permite verificarea coletului trebuie anunțat imediat la cel mai apropiat sediu al firmei de curierat.

Întrebări

Daca nu ai găsit răspuns la întrebarea ta, contactează-ne prin telefon (0265-250.575, 0733-103.628), e-mail (reclamatii @ pchouse . ro), formularul de contact, sau adresează-ne întrebarea printr-un mesaj pe Facebook: https://www.facebook.com/PcHouse.Ro.