Politica de garanție

Produsele comercializate prin PC House, marcă înregistrată a SC Multiplan Electronics SRL, dispun de garanție legală de conformitate, în concordanță cu legile în vigoare din România: 449 art. 16 din 2003 actualizată la 27.12.2008, modificată și completată conform OUG 34/2014 respectiv OG 9/2016 și OUG nr. 140/2021. Termenul de garanție aferent produselor este specificat pe pagina fiecărui produs.

Garanția legală de conformitate

Garanția legală de conformitate este garanția oferită de vânzător în mod obligatoriu cumpărătorului, fiind prevăzută de lege. Prin această garanție, vânzătorul este obligat să repare sau să înlocuiască, după caz, orice produs care la livrare nu este în conformitate cu contractul de vânzare-cumpărare. În cazul comerțului la distanță, echivalentul contractului de vânzare-cumpărare este factura fiscală.

Garanția legală de conformitate în cazul produselor second hand – și prin urmare refurbished – este de 12 luni, iar în cazul produselor noi este de 24 luni.

Garanția comercială

Garanția comercială este o garanție suplimentară, opțională, oferită gratuit sau contracost de vânzător pe lângă garanția de conformitate. Garanția comercială nu este obligatorie, dar odată acordată devine obligatorie din punct de vedere juridic pentru vânzător și trebuie onorată în consecință. Mai mult, garanția comercială nu o anulează sau nu o suprascrie pe cea legală de conformitate, sau vice versa.  Deși sunt două noțiuni independente, garanția comercială îî asigură cumpărătorului aceleași drepturi ca și cea legală de conformitate.

Calculatoarele și laptopurile recondiționate beneficiază și de garanție comercială, sub forma unor opțiuni de tip “Extindere a garanției” excepție făcând cele marcate ca fiind grad B+, B, B-, C+, C, C-. Poți alege această opțiune pe pagina de produs, în secțiunea "Configurare produs" prin selectarea unei licențe Microsoft Windows și/sau prin bifarea opțiunii "Extinde garanția". Astfel, poți extinde perioada de garanție de 12 luni la cel mult 48 luni, în funcție de opțiunile de configurare alese. 

Vreau să trimit un produs în garanție!

Ai sesizat o problemă la un produs achiziționat din magazinul online www.pchouse.ro? Pentru o soluționare ușoară, rapidă și eficientă, poți să alege una din următoarele metode:

  • Completezi cererea de retur (RMA) accesând secțiunea Garanție și retur în contul tău de utlizator.
  • Completezi cererea de retur (RMA) aici, chiar dacă nu ai cont de utilizator și ai efectuat o comandă fără a crea un cont de utilizator

Cererea RMA a fost concepută pentru a crește eficiența procedurii de retur, preluare și - după caz - reparație a produselor aflate în garanție. Aceasta îți oferă un plus de transparență și trasabilitate, adică vei putea urmări stadiul returului începând de la înregistrarea cererii și prin intrarea în service până la expediere. Dacă vrei să modifici conținutul cererii, sau vrei să atașezi o fotografie a produsului sau vrei să ne transmiți un mesaj, nu mai trebuie să suni sau să trimiți mail deoarece poți să faci toate acestea direct din contul tău prin simpla accesare al returului în cauză.

Fiind cea mai eficientă metodă, încurajăm utilizarea cererii RMA, însă acesta nu are nicidecum un caracter obligatoriu și poți solicita returul unui produs în garanție și prin alte metode, cum ar fi o declarație de intenție scrisă fie pe adresa de e-mail: service (around) pchouse (punct) ro, fie utilizând formularul de contact.

În cazul în care nu ne comunici în mod explicit solicitarea de retur al unui produs aflat în garanție, noi, PC House ne rezervăm dreptul de a refuza recepția produsului în service.

După înregistrarea cererii, te vom contacta în cel mai scurt timp posibil, urmând să trimitem curierul la adresa specificată de tine pentru a ridica produsul. În cazul problemelor de garanție confirmate, transportul este gratuit!

Dacă solicitarea de reparație în garanție nu este justificată și defectul nu se confirmă sau garanția este anulată din diverse motive, sarcina achitării costurilor aferente transportului de tur-retur îi revine solicitantului. În cazul produselor care nu mai beneficiază de garanție, toate cheltuielile de transport vor fi suportate de către solicitant.

În cazul problemelor de garanție (cu excepția celor apărute în urma exploatării incorecte a produsului), vânzătorul are obligația de a:

  • Repara produsul în termenul legal de cel mult 15 zile, conform legislației în vigoare.
  • Înlocui produsul în termenul legal de cel mult 15 zile dacă nu se poate repara, conform legislației în vigoare.
  • Oferi cumpărătorului posibilitatea de alege un alt produs/produse din ofertă, cu achitarea diferenței de preț după caz, dacă produsul defect nu poate fi reparat sau înlocuit cu un exemplar identic, dar funcțional.
  • Restitui cumpărătorului contravaloarea produsului defect dacă nici unul din opțiunile anterioare nu se pot aplica.

Condiții de garanție

Se vor repara sau înlocui, după caz, componentele, piesele sau subansamblele aflate în perioada de garanție care au suferit defecțiuni în urma unor vicii de material sau de fabricație. SC Multiplan Electronics SRL se angajează în diagnosticarea, expertiza, demontarea/montarea, repararea și/sau înlocuirea gratuită a componentelor sau produselor defecte doar dacă se constată că defecțiunea nu se datorează exploatării necorespunzătoare.

Produsele care nu pot fi reparate, vor fi înlocuite. În cazul în care produsul sau modelul respectiv nu se mai comercializează, acesta va fi înlocuit cu unul similar, dar niciodată inferior. În eventualitatea înlocuirii unui produs defect cu unul superior originalului se va aplica diferența. În cazul în care nici unul dintre metodele menționate anterior nu se aplică, produsul defect se va storna la solicitarea clientului.

Costurile de transport în cazul problemelor de garanție confirmate revin în sarcina SC Multiplan Electronics SRL. În cazul în care defectul reclamat nu se confirmă, costurile de transport și diagnosticare revin în totalitate în sarcina clientului.

SC Multiplan Electronics SRL nu este răspunzător pentru produsele trimise în service, fie în regim de garanție fie în afara acestuia, care au suferit deteriorări în timpul transportului din cauza ambalării necorespunzătoare de către client. Produselor aflate în garanție, care au suferit deteriorări din cauzele mentionate mai sus, li se anuleaza garantia, iar costurile aferente de transport și diagnosticare îi revin in totalitate clientului. Pentru prevenirea deteriorării în timpul transportului, produsele trimise în service vor fi învelite de către client în materiale de protecție și ambalate în cutii de carton rezistente.

Calculatoarele și laptopurile marcate ca fiind categorie grad B+, B, B-, C+, C, C- beneficiază exclusiv de 12 luni garanție fără posibilitatea extinderii acesteia. De asemenea, laptopurile și calculatoarele grad B+, B, B-, C+, C, C- achiziționate cu licență Windows beneficiază de o perioadă de garanție de 12 luni. Nu fac obiectul garanției deficiențele sau neajunsurile produselor grad B+, B, B-, C+, C, C, afișate pe pagina produsului atât în descriere cât și în specificații tehnice. Drept urmare, orice solicitare de remediere ale acestor deficiențe în regim de garanție nu se vor lua în considerare. 

În vederea rezolvării eventualelor probleme, deficiențe sau defecte, produsele aflate în garanție se expediază integral de către client, cu configurația completă cu care au fost achiziționate! Nu se acceptă returnarea individuală a componentelor pentru rezolvarea problemelor de garanție!

Produsul defect, achiziționat în prealabil din magazinul online www.PCHouse.ro (SC Multiplan Electronics SRL), nu reprezintă obiectul garanției în următoarele situații:

  • Sigiliul sau seria produsului sunt deteriorate sau îndepărtate de pe produs.
  • Componentele sistemelor de calcul au fost modificate într-un service neautorizat, ori au suferit intervenții de către persoane neautorizate.
  • Dacă prezintă defecțiuni sau deteriorări cauzate de contact cu lichide, obiecte / materiale străine aflate în interiorul produselor, urme de arsuri sau șoc termic, scurtcircuite, supravoltaj, subvoltaj, deformări fizice sau orice alte defecțiuni sau deteriorări provocate de exploatarea necorespunzătoare.
  • Nerespectarea de către utilizator a condițiilor de manipulare, transport, depozitare, instalare, punere în funcțiune, utilizare și întreținere prevăzute de către producător (rezultă în anularea garanției)
  • Produsele software respectiv consumabilele nu beneficiază de garanție (ex: cartuș, toner, etc.) cu excepția bateriilor de laptop sau cablurilor care beneficiză de garanție de 30 de zile
  • PC House nu își asumă responsabilitatea pentru datele stocate pe orice fel de produs achiziționat. Este indicat salvarea periodică a datelor pentru a evita eventualele pierderi de date
  • Deteriorările fizice de natură estetică (uzură, lovituri, zgârieturi) nu reprezintă obiectul garanției

Mențiuni

Îți atragem atenția, că fiecare colet este livrat de firma CARGUS și beneficiază de serviciul ”Verificare colet la livrare”. De aceea, te rugăm să verifici integritatea coletului și conținutului acestuia chiar în momentul preluării, iar în cazul coletelor sau produselor deteriorate, solicită imediat întocmirea unui proces verbal de constatare în prezența curierului. Reclamațiile ulterioare nu vor fi luate în considerare! Refuzul curierului de a permite verificarea coletului trebuie anunțat imediat la cel mai apropiat sediu al firmei de curierat.

Modificarea datelor de facturare se poate solicita în cel mult 48 de ore de la intrarea în posesie a produsului/produselor comandate. Modificarea facturii de pe persoana fizică pe persoana juridică se poate face doar în cazul în care chitanța eliberată de către firma de curierat este pe persoană juridică!

Întrebări

Dacă nu ai găsit răspuns la întrebarea ta, contactează-ne prin telefon (0265-250.575, 0733-103.628), e-mail (reclamatii @ pchouse . ro), formularul de contact, sau adresează-ne întrebarea printr-un mesaj pe Facebook: https://www.facebook.com/PcHouse.Ro