Politica de garanție și retur

Politica de garanție și retur

Toate produsele comercializate prin PC House, marcă înregistrată al SC Multiplan Electronics SRL, dispun de garanție conform legilor în vigoare din România: Legea 449 art. 16 din 2003 actualizată la 27.12.2008, modificată și completată conform OUG 34/2014 respectiv OG 9/2016. Termenul de garanție aferent produselor este specificat pe pagina produsului.

Calculatoarele, monitoarele și laptopurile recondiționate beneficiază contra-cost, de o opțiune de “Extindere a garanției”. Poți alege această opțiune pe pagina produsului, la secțiunea "Configurare produs", bifând opțiunea "Extinde garanția". Această opțiune include extinderea garanției cu încă 12 luni (la maximum 48 luni, în funcție de configurare). 

Condiții de garanție

În perioada de garanție, piesele, componentele sau subansamblele care s-au defectat în urma unor vicii de material sau de fabricație, se repară sau se înlocuiesc după caz. SC Multiplan Electronics SRL își asumă diagnosticarea, expertiza, demontarea/montarea, repararea și/sau înlocuirea gratuită a componentelor sau al produselor defecte doar dacă se constată că defecțiunea nu se datorează exploatării necorespunzătoare. Produsele care nu pot fi reparate, vor fi înlocuite. În cazul în care modelul respectiv nu se mai comercializează, produsul va fi înlocuit cu un alt produs similar, dar niciodată inferior. În eventualitatea înlocuirii produsului defect cu unul superior originalului se va aplica diferența. În cazul în care nici unul dintre metodele menționate anterior nu se aplică, produsul defect se va storna la cererea clientului. Costurile de transport în cazul problemelor de garanție confirmate revin în sarcina SC Multiplan Electronics SRL. În cazul în care defectul reclamat nu se confirmă, costurile de transport și diagnosicare revin în totalitate în sarcina clientului.

PC House nu este răspunzător pentru produsele trimise în service, fie în regim de garanție fie în afara acestuia, care au suferit deteriorări în timpul transportului din cauza ambalării necorespunzătoare de către client. Produselor aflate în garanție, care au suferit deteriorări din cauzele mentionate mai sus, li se anuleaza garantia, iar costurile aferente de transport si diagnosticare ii revin in totalitate clientului. De asemenea, produsele trimise în service vor fi învelite în materiale de protecție și ambalate în cutii de carton rezistente de către client pentru prevenirea deteriorării în timpul transportului.

Produsul se trimite integral pentru rezolvarea problemei de garanție, cu configurația completă cu care a fost achiziționată! Nu se acceptă returnarea componentelor separate pentru rezolvarea problemei de garanție!

Produsul defect, achiziționat de la PC House (SC Multiplan Electronics SRL), nu reprezintă obiectul garanției în următoarele situații:

  • În cazul în care sigiliul sau seria produsului este deteriorată sau îndepărtată de pe produs.
  • Componentele calculatoarelor au fost modificate într-un service neautorizat, ori au suferit intervenții de către persoane neautorizate.
  • Dacă produsul prezintă defecțiuni sau deteriorări cauzate de contact cu lichide, obiecte / materiale străine aflate în interiorul produselor, urme de arsuri sau șoc termic, scurtcircuite, supravoltaj, subvoltaj, deformări fizice sau orice altă defecțiune sau deteriorare provocată de utilizarea necorespunzătoare.
  • Nerespectarea de către utilizator a condițiilor de manipulare, transport, depozitare, instalare, punere în funcțiune, utilizare și întreținere prevăzute de către producător rezultă în pierderea garanției.
  • Produsele software respectiv consumabilele nu beneficiază de garanție (ex: cartuș, toner, etc.) cu excepția bateriilor de laptop sau al diferitelor cabluri care beneficiză de garanție timp de 30 de zile
  • PC House nu își asumă responsabilitatea pentru datele stocate pe orice fel de produs achiziționat. Recomandăm salvarea periodică a datelor pentru a evita eventualele pierderi de date
  • Deteriorările fizice estetice (lovituri, zgârieturi) nu reprezintă obiectul garanției

Conform legislației în vigoare, consumatorul are dreptul de a denunța unilateral contractul la distantă în termen de 14 zile lucrătoare, fără penalități și fără invocarea vreunui motiv. Singurele costuri care cad în sarcina consumatorului sunt cheltuielile directe de returnare a produselor.

Am o problemă de garanție!

Dacă ai observat o problemă la un produs achiziționat de pe www.pchouse.ro, în primul rând te rugăm să ne contactezi prin una din următoarele metode:

  • completează formularul RMA pentru o soluționare cât mai rapidă și eficientă.
  • trimite o declarație de intenție scrisă: fie pe adresa de e-mail service @ pchouse . ro fie folosind formularul pe pagina de contact fie prin Fax: 0265-250.700.

Formularul RMA este conceput pentru a crește eficiența procedurii de retur, preluare și - după caz - reparație a produselor aflate în garanție de la clienții PC House. Fiind cea mai eficientă metodă, încurajăm utilizarea acestuia, însă acesta nu are nicidecum un caracter obligatoriu și poți solicita returnarea unui produs în garanție și prin alte metode.

În cazul în care nu ne comunici în mod explicit solicitarea de returnare a produsului în garanție, există riscul ca acel produs să nu fie preluat de PC House.

Te vom contacta în cel mai scurt timp posibil, urmând să trimitem curierul la tine pentru a ridica produsul. Transportul în cazul problemelor de garanție constatate este gratuit!

Dacă solicitarea de reparație în garanție nu este justificată și defectul nu se confirmă sau garanția este anulată din diverse motive, solicitantul va achita costurile aferente transportului de retur. În cazul produselor care nu mai beneficiază de garanție, toate cheltuielile de transport vor fi suportate de către client.

În cazul problemelor de garanție (cu excepția celor apărute în urma exploatării incorecte a produsului), ai următoarele opțiuni:

  • Îți reparăm/ înlocuim produsul în termenul legal de cel mult 14 zile, conform legislației în vigoare.
  • Dacă nu putem repara sau înlocui produsul defect cu unul identic, dar funcțional, atunci ai dreptul să alegi un alt produs/produse din oferta noastră, cu achitarea diferenței de preț după caz.
  • Dacă nici unul din opțiunile anterioare nu se poate aplica, atunci îți vom returna contravaloarea produsului defect!

Vreau să renunț la produsul cumpărat!

Conform legilor în vigoare, ai dreptul de a denunța unilateral contractul la distanță fără invocarea vreunui motiv, în termen de 14 zile calendaristice de la preluarea coletului! 

În cazul persoanelor juridice ne rezervăm dreptul de a accepta sau nu returul produselor, persoanele juridice neavând calitate de consumator. 

Ca să renunți la produsul achiziționat și să primești banii înapoi, te rugăm să ne contactezi prin următoarele variante, pentru acceptul nostru:completează formularul RMA pentru o soluționare rapidă și eficientă sau poți face o declarație de intenție scrisă: pe adresa de e-mail reclamatii @ pchouse . ro sau folosind formularul pe pagina de contact.

Te contactăm în cel mai scurt timp posibil. Conform legislatiei în vigoare, în cazul denunțării unilaterale a contractului la distanță, costul returnării produsului revine în sarcina clientului. Ne rezervăm dreptul de refuzare a coletelor trimise cu plata la destinatar. După primirea și verificarea integrității produsului returnat, banii tăi vor fi înapoiați în termen de maxim 14 zile lucrătoare.

Dacă nu dorești restituirea sumei produsului ci alegi un produs diferit - cu plata diferenței după caz - te rugăm să specifici intenția într-un mesaj scris. Costurile de transport în cazul schimbului revin în sarcina ta.

După completarea formularului RMA, solicitarea bifată (intervenție în garanție sau returnarea produsului) se poate modifica doar cu recompletarea formularului. Modificarea din 'intervenție în garanție' la 'returnarea produsului' va fi acceptată numai dacă termenul de 14 zile calendaristice nu este depășită. 

atentieATENȚIE! Te rugăm să NU trimiți înapoi nici un produs, fără să ne anunți în prealabil și fără primirea acceptului din partea noastră! Altfel, riști refuzarea coletului!

Condiții de returnare

Ai dreptul să testezi și să verifici produsele cumpărate online, în măsura care este necesară pentru a stabili natura, caracteristicile și modul de funcționare cu condiția că în timpul perioadei de retragere (14 zile),  manipularea și inspecția produselor achiziționate să fie executată cu grijă necesară.

Legea spune în art. 14, alin. 3 din OUG 34/2014: consumatorul este responsabil în ceea ce privește diminuarea valorii produselor rezultată din manipularea acestora, diferit de ceea ce este necesar pentru determinarea naturii, caracteristicilor si funcționării acestora. Astfel consumatorul va fi responsabil pentru orice eventuală diminuare a valorii produselor, dacă se dovedește că devalorizarea a fost cauzată de manipularea necorespunzătoare.

Produsele trebuie returnate în aceeași stare în care au fost cumpărate sau livrate, împreună cu toate componentele, accesoriile/cadourile cu care au fost livrate, inclusiv manualul de utilizare (dacă este cazul).

În cazul produselor refurbished sau second hand recomandarea noastră este ca produsele să fie returnate în ambalajul original, asigurând astfel condiții de transport cât mai optime.

În cazul produselor noi, cutia precum și ambalajul original al acestuia fac parte integrantă din produs. Ca urmare produsele noi trebuie returnate cu ambalajul original nedeteriorat (fără etichete lipite pe acesta, fără tăieturi, rupturi etc.) și împreună cu toate accesoriile acestuia. Astfel returnarea unui produs fără ambalaj, cu ambalajul original incomplet sau deteriorat  (cu urme de uzură, zgârieturi, lovituri, carton șifonat și/sau rupt și/sau tăiat și/sau găurit și/sau ud și/sau cu urme de etichete, bandă adezivă, pix, marker etc.), cu accesorii, documente însoțitoare lipsă, va duce la diminuarea valorii produselor.

În cazul produselor returnate în stare necorespunzătoare (deteriorări fizice, defecte, urme de uzură, zgârieturi, componente sau accesorii lipsă), care fac imposibilă vânzarea produsului la prețul original, ne rezervăm dreptul de a opri o sumă din valoarea produsului, cu scopul repunerii la vânzare ca produs desigilat sau recondiționat (în cazul produselor noi) sau grad B-C (în cazul produselor refurbished sau second hand). În această situație, se va rambursa doar suma rezultată în urma evaluării, pentru a compensa deprecierea suferită de produs.

Valoarea finală se stabilește în funcție de valoarea pieselor care trebuie înlocuite și a manoperei de recondiționare sau ca diferența dintre valoarea inițială a produsului și valoarea de revânzare a produsului folosit. Diminuarea valorii poate fi cuprins între 10-90% din valoarea inițială a produsului. Cuantumul sumei va fi comunicată către client după evaluarea și aducerea la o formă comercială în vederea vânzării.

Nu vom accepta pentru returnare produsele care prezintă modificări fizice, lovituri, ciobiri, șocuri, urme de folosire excesivă, șocuri mecanice/electrice, și/sau intervenții neautorizate, respectiv produsele cărora le lipsesc accesorii care nu pot fi înlocuite.

Ne rezervăm dreptul de a refuza acceptarea returului în cazurile abuzive (returnări repetate).

Dacă ai achiziționate mai multe produse noi din același model, trebuie să te asigurați că doar unul a fost desigilat. Returul celorlalte produse se acceptă doar dacă sunt sigilate. (în cazul produselor refurbished sau second hand nu se aplică).

Dacă produsul comandat a fost însoțit de un cadou, trebui să returnezi și cadoul cu care a fost însoțit.

Suma aferentă returului se rambursează într-un cont bancar valid (în lei) deschis pe numele titularului de factură.

Îți atragem atenția, că fiecare colet este trimis cu FAN COURIER cu opțiunea ”Deschidere colet”. Te rugăm să verifici integritatea coletului și conținutului acestuia, iar în cazul coletelor deteriorate, solicitată curierului întocmirea unui proces verbal de constatare. Reclamațiile ulterioare nu vor fi luate în considerare!

Modificarea datelor de facturare se poate cere în maxim 48 de ore de la întrarea în posesie a produsului/produselor comandate. Modificarea facturii de pe persoana fizică pe persoana juridică se poate face doar în cazul în care chitanța eliberată de către firma de curierat este pe persoană juridică!

Există anumite categorii de produse care pot fi returnate doar cu sigiliul intact conform OUG 34/2014 art. 16 și includ, dar fără a se limita la următoarele produse:

  • Licențe neactivate furnizate pe suport tipărit (licențele preinstalate și ulterior activate de către client respectiv contravaloarea acestora nu se pot returna!)
  • Consumabile (cartuse, tonere, acumulatori, etc.)
  • Imprimante / multifuncționale / aparate de fax sau alte echipamente de birotică, ale căror cartușe / tonere au fost desigilate
  • Produse care după desigilare nu pot fi returnate din motive de proțectie a sănătății sau din motive de igienă (căști in-ear)

 Categorii de produse care nu pot fi returnate deloc, conform OUG 34/2014 art. 16 și includ, dar fără a se limita la următoarele produse:

  • Licențe electronice, indiferent de starea activării
  • Produse confecționate după specificațiile prezentate de consumator sau personalizate în mod clar (extensii de garanție, servere non-standard)
  • Produse care prezintă modificări sau deteriorări în urma unor șocuri mecanice (lovituri, ciobiri, zgârieturi, etc), electrice (scurtcircuite, etc), termice (arsuri, îngheț, etc) sau urme de contact cu lichide sau alte substanțe chimice (oxidare, depuneri de impurități, solvenți) etc

Contravaloarea serviciilor prestate de PC House la cererea clientului, precum diagnostizare, testare, modificare, devirusare, salvare date, dar care nu se rezumă exclusiv la acestea, nu se pot returna costurile aferente acestora .

Daca nu ai găsit răspuns la întrebarea ta în acest ghid, contactează-ne prin telefon (0265-250.575, 0733-103.628), e-mail (reclamatii @ pchouse . ro), formularul de contact, sau adresează-ne întrebarea printr-un mesaj pe Facebook: https://www.facebook.com/PcHouse.Ro.